6 eenvoudige tips om uw e-mailervaring te verbeteren

E-mail is nog steeds een populaire manier om met klanten te communiceren. Het is snel en gemakkelijk, maar kan ook overweldigend zijn als je het verkeerde e-mailadres hebt of een inbox die niet voor je werkt. In deze blogpost worden 10 eenvoudige tips besproken om uw ervaring te verbeteren, zodat u berichten van al uw contacten gemakkelijker kunt beheren. Met deze tips wordt uw inbox snel een plaats waar e-mails worden gesorteerd en gearchiveerd in plaats van een plaats waar ze verloren gaan tussen ongelezen berichten.

10 eenvoudige tips om uw e-mailervaring te verbeteren
Tips om uw e-mailervaring te verbeteren

Tip #1: Ruim contacten op. Heeft u een contactpersoon in uw adresboek, maar wilt u geen e-mailcorrespondentie meer ontvangen, meld u dan af! Het is tenslotte niet de moeite waard om een ​​inbox vol e-mails te hebben die niet meer relevant voor je zijn.

Tip # Twee: Maak mappen aan om ze gemakkelijk te kunnen raadplegen. Als je inbox vol is geworden met berichten, is het tijd om een ​​paar nieuwe e-mailmappen te maken en e-mails daarin te categoriseren op onderwerp of berichttype (bijvoorbeeld “Social Media Updates” of “Affiliate Marketing”). Op deze manier kunt u gemakkelijk een specifieke e-mail uit een specifieke map vinden en neemt deze geen ruimte meer in uw inbox in.

Tip # Drie: Schakel meldingen uit voor berichten die u niet meteen hoeft te lezen. Als je de melding ‘e-mail verzenden’ hebt ingeschakeld wanneer er een update binnenkomt, weet je elke keer dat iemand je een e-mail stuurt, zelfs als ze alleen hun contactgegevens bijwerken. Dat kan prima zijn als bijvoorbeeld al je vrienden je constant updates sturen met nieuwe foto’s of gedachten over hun leven (bijvoorbeeld “Ik heb vandaag een promotie gekregen!”). Maar hoe zit het met e-mails van mensen die nieuwsbrieven en andere marketingberichten sturen? Als het niet iets is dat u meteen moet lezen, kunt u de meldingen het beste uitschakelen.

Tip # Vier: Bekijk een voorbeeld van je berichten voordat je ze leest. Als je veel ongelezen e-mails in je inbox hebt, kan het verleidelijk zijn om gewoon de e-mail bovenaan te lezen en de andere later te verwijderen – maar dit is misschien niet altijd verstandig! Als iemand u bijvoorbeeld een e-mail stuurt over een zakelijke mogelijkheid, maar deze wordt begraven in het midden van een inbox vol spamberichten, kunt u deze niet alleen missen, maar ook uw reactie vertragen. Als u een voorbeeld van e-mails bekijkt voordat u ze opent, kunt u ervoor zorgen dat er niets verloren gaat of over het hoofd wordt gezien.

Ti # Fivep: controleer welke tijdzone je e-mailprovider gebruikt bij het verzenden en ontvangen van e-mails. Als u Eastern Standard Time gebruikt, maar uw e-mailprovider is ingesteld op Pacific Daylight-tijd, verschijnt een e-mail die om 11.00 uur arriveert om 12.00 uur in uw inbox en vice versa! Het is een simpele fout – een fout die eenvoudig kan worden verholpen door de tijdzone van de afzender te controleren voordat e-mails worden geopend of beantwoord.

Tip # Zes: Schakel uw e-mailmeldingen op sociale media uit. E-mails van Gmail, Yahoo!, Microsoft Outlook of Apple Mail kunnen een geweldige manier zijn om in contact te blijven met vrienden en familie, maar ze kunnen je ook ‘s nachts wakker houden! Het is belangrijk voor mensen om te ontsnappen aan tijdrovende digitale afleiding door pushmeldingen voor hun inbox en sociale media uit te schakelen.

Leave a Comment